"Alice laughed. 'There's no use trying,' she said. 'One can't believe impossible things.' 'I daresay you haven't had much practice,' said the Queen. 'When I was your age, I always did it half an hour a day. Why, sometimes, I've believed as many as six impossible things before breakfast.'"
- Through The Looking Glass - Lewis Carroll

reede, 5. august 2011

Siamo in ferie

Mul algas täna pärastlõunast puhkus. Meie kontor on 2 nädalat suletud, nagu suurem osa kontoreid, baare kohvikuid, poode Milanos, Roomas ja mujalgi Itaalias. Augustis lihtsalt on PUHKUS, kõigil. Ning selliseid silte, nagu juuresoleval pildil, on linn täis.
Juba juuli keskpaigas, kui ma tulin, küsiti mult, mis ma augustis teen. Sel hetkel ma ei saanud sellest küsimusest veel päris täpselt aru, aga praegu on asi selge. Kõik lihtsalt lähevad kuskile ÄRA.
Mitu mu kolleegi läksid juba eelmisel nädalal USA-sse. Mu sitsiillasest korterikaaslane lendas eile koju - Sitsiiliasse. Teine korterikaaslane veedab augusti Sardiinias. Augustis sa lihtsalt pead kuskile minema, sest kui sa ütled, et sul pole mingit plaani, vaadatakse sind natuke imeliku pilguga. Kui ma oma prantslasest töökaaslasele selgitasin, et mul polnud siia tulles aimugi, et ma augustis juba puhkan ja ei plaani kuskile minna, siis ta ütles mulle lihtsalt: "Trust me, you don't want to stay in Milan.".
Mis mul siis üle jäi, ostsin minagi pileti ÄRA - minu puhul siis Eestisse.
Juba eelmisel nädalavahetusel hakkas tunduma, et linn pole endine - erinevates suurustes kohvritega ringi sebivaid itaallasi oli näha kõikjal. Esmaspäeval avastasin, et minu hommikune kohvitamise koht on suletud - "siamo in ferie" lugesin sildilt.
On ka erandeid. Korealaste (vist, vabandage mu ignorantsust, aga ma ei oska aasia rahvaid üksteisest väga hästi eristada) peetav juuksurisalong minu tänaval kannab hoopis teist silti - agosto - aperto. Hea muidugi teada, et kuigi kohvi juua ei saa (kohvik suletud) ja meie tänava pisike pood kannab seda pildil olevat silti, siis vähemalt on võimalus juukseid lõigata, kui selleks vajadus tekib :)
Muidugi on avatud kõik turistilõksud. Samas ma ei soovita ikkagi augustis Milanot külastada, sest siis ei saa te osa ehedast kohalike Milanost.

Kokkuvõtteks. See üheaegne puhkamine on tegelikult täitsa tore - kõik jätavad kõigiga hüvasti, tunne on nagu oleks jõulud või midagi veel vägevamat. Septembri alguseks saabuvad kõik tagasi ja uus hooaeg võib alata. Minu töös tähendab see kohe parajat rabelemist, sest juba 21. septembril algab Fashion Week.

* siamo in ferie - oleme puhkusel

1 kommentaar:

Kairi ütles ...

Fashion week kõlab püssilt!