"Alice laughed. 'There's no use trying,' she said. 'One can't believe impossible things.' 'I daresay you haven't had much practice,' said the Queen. 'When I was your age, I always did it half an hour a day. Why, sometimes, I've believed as many as six impossible things before breakfast.'"
- Through The Looking Glass - Lewis Carroll

neljapäev, 14. juuli 2011

See on nagu krediitkaart, aga pole krediitkaart ja nagu pangaarve, aga see pole arve...

Superflash on minu uus pangakaart. See on krediitkaart - MasterCard, mis samas ei ole krediitkaart, sest krediiti ei anna sulle selle kaardiga keegi. Küll aga saab sellega maksta näiteks lennupiletite eest internetis - nagu krediitkaardiga.
Superflashil on olemas IBAN kood, nagu igal pangaarvel. Samas, ei ole see aga üldse mitte pangaarve.. See on ikka kaart, lihtsalt raha saab selle kaardi peale panna ka ülekannet tehes. Kuigi, omades Superflashi ei ole sul üldse pangaarvet, saad sa ometi raha oma olematul arvel liigutada ka online panka kasutades - teha ülekandeid siia-sinna täpselt nagu tavalise arve puhul. Aga ma ei saa kuidagi öelda, et avasin täna pangas arve.. ei ei, ma tegin endale Superflash kaardi :) kuhu ometi mu tööandja saab mulle palga üle kanda..
Kui see kõik tundus teile kuidagi keeruline, siis ärge muretsege, see on lihtsalt Itaalia!
Pangaskäik oli ka omaette elamus. Itaalia pangad valdavalt on avatud 8.30-13.30 ja 14.45-16.15. Seega läksin oma lõuna ajal, isegi natuke varem, et kindlasti oma asjadega ühelepoole jõuda. Pangas veetsin ma 45 minutit. Aastal 2011 kasutab see konkreetne Itaalia pank oma arvutites DOSi programmi! Päriselt. Must ekraan, retro menüüd, iga rea ees number.. ja siis tädi toksib selle numbri, mis menüüd ta tahab avada järgmisena :)
Okei, see selleks. Sulgemisaeg hakkas juba lähenema ja tädi toksis ülikiiresti igasugu numbreid ja tähti oma arvutisse ja järsku ütleb mulle, et süsteemis on vist mingi viga praegu, äkki te tulete peale lõunat tagasi? Muidugi, muidugi.. tema lõuna ju lähenes ja minu asjadega tundus veel aega minevat. Aga ma ei lasknud ennast sellest häirida ja ütlesin, et ma ei saa päris kindlasti tagasi tulla ja istusin rahulikult toolis edasi. Mind sealt minema kangutama ta ei hakanud, vaid ohkas ja ütles, et proovib veel. Ja ennäe imet.. "You're lucky, it seems to work now". Hehe, eksole. Lahti minust oli ju vaja kuidagi saada :)
Nii et siis Supreflash mittekrediitkaart-mittearve :)

Täna oli ka muide mu esimene ametlik tööpäev. Paberimajandus jõudis nii kaugele, et sain tööle asuda. Tööl on praegu väga huvitav, aga ka väga väsitav. Väga palju uut tuleb õppida ja pool kirjavahetust on itaalia keeles, mis ei tee asju just lihtsamaks.

Eile õhtul käisin jälle aperitivol. Uskumatu ikka, kui palju võib süüa lihtsalt ühe õlle või klaasi veini eest :) Tagasiteel ei suutnud vastu panna ja ostsin ühe gelato. Kell kümme õhtul võib vabalt leida mõne avatud gelateria ja nautida ehtsat itaalia jäätist :P

Kommentaare ei ole: